donderdag 9 juli 2015

Hoe het begon

Al vele jaren was ik op zoek naar een hobby, naar mijn hobby, of toch tenminste een hobby die ik langer dan acht maanden volhoud... Al evenveel jaren ergerde ik manlief in de winter met de zin 'ik verveel mij, ik weet niet wat doen, het is zo  donker en koud buiten'. Om deze twee 'problemen' eindelijk aan te pakken, besloot ik in de zomervakantie op zoek te gaan naar een bezighouding voor het komende schooljaar. Door een tip van J. kwam ik terecht bij het volwassenenonderwijs, met zijn bedoeling om mij een kookcursus te laten volgen (ook al kan ik reeds fantastisch koken). Bij 1 bepaalde school kwam ik gelukkig de nieuwe cursussen tegen, daartussen stond 'naaien voor beginners'. Dit leek me wel iets, want ik had net een oude naaimachine geërfd van een groottante en het ding stond daar ook maar in mijn weg te staan. Het leek me vooral handig dat ik niet meer elke nieuwe broek moest laten inkorten door mijn mama (en die broek dan de eerste 5 weken niet aan kon doen omdat hij nog bij mijn mama lag). Dus schreef ik mij in met het idee dat ik zo'n kleine reparaties dan zelf kon doen. Zo had ik ook elke dinsdagavond iets om naar uit te kijken en wist ik deze winter wat gedaan. 3 vliegen in 1 klap!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten