zondag 29 november 2015

Kerst

Aangezien mijn collega's reeds meermaals verzoeken indienden 'nu ik kon naaien' en mijn naaijuf niet graag heeft dat we buiten de les verder naaien aan onze pyjama's, besloot ik iets in elkaar te flansen voor onze jongste kleuters op school. Een beetje vooruit denkend zocht ik leuke, naaibare denkspelletjes op, om plezier en leren te combineren voor onze 'kleine pierkes'. In samenspraak met de kleuterjuf, werd het een 'te versieren kerstboom', met verschillende figuurtjes en verschillende kleuren. Zo kon ze opdrachtjes verzinnen hierrond. De groene stof kregen we via de mama van de zorgjuf, de gekleurde stofjes komen van op zolder van de school, de vulling is een oud ligkussen van de kleuterjuf, low budget dus ! 


Het was een plezierig, maar tijdrovend werkje om uit te voeren. De deadline (en de kerstvakantie) kwamen steeds dichterbij... Daarom besloot ik om eerst de kerstboom af te werken en geleidelijk aan figuurtjes af te werken en mee te nemen naar school. Het werd zo erg dat ik op de duur tijdens de lunchpauze en speeltijden aan het naaien was op school zelf. Wel een goede oefening in het handmatig blind dichtnaaien van keergaten ! Uiteindelijk konden de kleuters er nog een 10-tal dagen gebruik van maken, tussen de andere activiteiten en spelletjes door. En ligt alles veilig opgeborgen voor volgend schooljaar !


De rendieren waren enorm populair bij de kindjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten