donderdag 27 oktober 2016

Geboortecadeau 2

Halfweg augustus beviel een collega van me van een prachtige dochter, genaamd Alix. Wegens tijdsgebrek in de grote vakantie (ja, dit bestaat!) en omdat ik naar het einde van de vakantie terug aan het werk moest, terwijl mijn andere collega's nog tijd hadden om gezamelijk op bezoek te gaan (nee, het leven is niet eerlijk), had ik nog geen tijd gezien om een cadeautje af te geven. Zo alleen op bezoek gaan, vond ik maar een rare gedachte, want zo goed ken ik die collega nu ook weer niet, al is het natuurlijk een superlieve madam en had ze me zeker met open armen verwelkomd :)


In de maand september en begin oktober, bleef het ergens aan mijn geweten knagen dat ik nu nog steeds niets had afgegeven, ook al zou die collega daar niet mee inzitten, ik zat er duidelijk wel mee in. Zo kwam het dat ik op het Stoffenspektakel in Aalst naar huis ging met onder andere een couponneje roze tricot. Het patroontje voor een babybroekje lag thuis al klaar en ik zou er nog een gekocht T-shirtje bijgeven die ik zou personaliseren (adhv het geboortekaartje) met flockfolie. Hoe ik dit zou aanpakken, zag ik later nog wel :)

Het weekend erna had ik dan eindelijk de tijd om het broekje te naaien en besloot toen om nog rap een tweede broekje te naaien voor vriendin J uit hetzelfde stofje. Jammergenoeg had ik mijn patroon verkeerd opgemeten en werd het - na het verkeerd knippen - superkrap om nog twee broekjes uit mijn halve meter stof te krijgen. Wat vindingrijkheid en tips later, besloot ik om af te werken met een restje boordstof en te gaan voor twee verschillende broekspijpen, in de hoop dat voor iemand die niet naait, dit niet zou opvallen :)





















Op het allerlaatste moment (lees: donderdagavond) sneed ik nog de naam in het lettertype van het geboortekaartje uit, omdat ik de flamingo zo eenzaam vond op het T-shirtje.
Het mag gezegd zijn zoals het is; ik ben apetrots op mijn flockwerk, het was de eerste maal dat ik ermee werkte en ben nu al helemaal verkocht. Voorlopig snij ik nog verder met de hand, maar misschien dat een Scan 'n Cut wordt bijgevoegd op mijn wenslijstje :)





Voor het flockwerk gebruikte ik deze tutorial. Duidelijker kan haast niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten