woensdag 12 oktober 2016

Herfstrokje

Eindelijk is mijn rokje af ! Eentje waarvan ik dacht dat het een 'snel klaar' projectje zou zijn, maar toch veel meer tijd in beslag nam dan gehoopt, ik verloor er een beetje mijn moed door. Het is een gratis patroontje die ik via facebook terugvond en leek me een leuk haalbaar rokje voor mezelf, alleen bleek al tijdens het uittekenen van het patroon dat dit totaal niet klopte ! Ik had gehoopt om enkel wat stof te moeten toevoegen om de verplichte rits in te steken, alleen raakte ik totaal niet uit aan het tekenen van het patroon en hoe ik dit moest omrekenen op mezelf.
Gelukkig was de juf er om me te helpen, uiteindelijk tekenden we zowat een volledig nieuw patroon, met de uiterlijke kenmerken van het rokje :)





















De kans is groot dat ik het niet veel zal dragen, ondanks het leuke printje. Na al dat puzzelen, sukkelen en soms wat vloeken (sorry), heb ik niet zo'n supergoed gevoel overgehouden aan mijn rokje. Ook de voorflap is minder leuk dan gedacht en waarschijnlijk net iets te kort waardoor hij durft openvallen. Volgende keer beter!


Het werd gemaakt uit een sweaterstofje uit mijn favoriete winkel (De Stoffenknop) in warme kleuren voor de herfst, ik voegde oranje paspel en een zichtbare oranje rits toe voor een speelser effect. Bij het aankopen van stof neem ik altijd voldoende mee om niet voor verrassingen te komen staan en zo kon ik nog een schattig babybroekje bij maken om cadeau te geven. Gelukkig zal dit wel veel gedragen worden !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten