dinsdag 29 augustus 2017

Summer sweats

Dat ik een schrijnend gebrek heb aan zomertruien, kon je reeds lezen in een vorige blogpost, dus deed ik er wat aan ! Ik knipte onder andere in 2 stofjes die al geruime tijd in mijn bezit waren en die ik toen al aankocht met het idee er truien van te maken, alleen bleven ze uit knipangst in mijn stoffenkast liggen. Het eerste is met orka-print (gekocht bij Rijstextiles, één van de eerste stofjes die ik online kocht) en ik ben een grote orka-fan (zeker na ze gezien te hebben tijdens een boottrip in IJsland), dus durfde ik niet onmiddellijk knippen uit angst iets verkeerd te doen.




Hier gebruikte ik de Mitch sweater (La Maison Victor) als patroon en dat is - wat mij betreft - prima uitgedraaid ! Al is hij wel wat nauw op borsthoogte (rara, hoe zou dat komen...).



Het tweede is een sterrenstofje, blauw met gouden opdruk, die ik kocht in de de Stoffenknop, geen goedkoop stofje, maar o zo wauwie ! Daar wou ik iets super van maken, iets wat mijn nieuwe favoriete trui zou worden...



Dus gebruikte ik opnieuw het patroon van de Leather Sweater (La Maison Victor), aangezien het vorige exemplaar me fantastisch zit en ik ook wel een zomerversie wou ervan. Alleen wou ik het wat specialer maken door gouden paspel toe te voegen op de schouderstukken en hierbij ging ik zwaar in de fout... Ik was zodanig blij dat ik nipt toekwam met mijn paspel, dat ik er niet meer aan dacht om de uiteinden uit de dunnen voor in mijn naadwaarde... En aangezien ik bij vorig gebruik gemerkt had dat metalic paspel makkelijk rafelt, heb ik deze vastgelijmd en met een driedubbele zigzag vastgezet alvoor de rest van mijn trui in elkaar te steken... Resultaat: een mislukte, boebelende neklijn... Deze trui heeft de buitenlucht nog niet gezien en de moed is bij mij efkes verdwenen om mijn fout te proberen herstellen. Ooit - als ik oooooooooit te veel tijd heb - zal ik het lostornen en opnieuw proberen :)
























Het derde stofje is van Madeline de stoffenmadam en is een flessengroene French Terry (een moeilijk kleur om op foto te krijgen, dus ik leende ook even een foto van haar site) die ik bewerkte met textielverf. Het resultaat mag er zijn, de combinatie van de kleuren is super, al is wel eerder een herfsttrui daardoor. :) Na mijn vorig fiasco wou ik op veilig spelen en gebruikte opnieuw het Mitch patroon, al dacht ik het probleem met te weinig borstruimte te kunnen oplossen, waardoor ik een raar gevormde trui ben uitgekomen. :) Hij zit te los aan de schouders en onder de oksels, al zal deze niet in de kast blijven, er is te veel werk in gekropen ! Op de eerste naailes neem ik hem mee en vraag liefjes aan mijn juf of hij nog te redden valt. :) Al is hij niet ondraagbaar hoor op deze manier, alleen een beetje (raar) baggy.






2 opmerkingen:

  1. Ze zien er toch goed uit?
    Of de maat goed is kan ik zo niet zien.
    Kun je geen patroon maken van een trui die je ruim genoeg zit?
    Deed ik vroeger altijd, toen mijn kinderen klein waren.

    Knap, dat verven!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    op foto zien ze er inderdaad nog ok uit, maar vooral die met sterretjes is niet mooi als ik hem aanheb. De neklijn golft en bobbelt serieus ter hoogte van het paspel. Daar moet ik nog iets aan doen dus ! :) Een patroon overnemen deed ik al van een trui met raglanmouwen, ik zoek nog een goede met gewone mouwen ook...
    Groetjes,
    Lize

    BeantwoordenVerwijderen