zaterdag 21 oktober 2017

Het naaiweekend nadert !

Binnen 2 weken is het zover ! Dan gaat het naaiweekend eindelijk van start ! Naast het organiseren ervan, ga ik natuurlijk zelf ook mee als deelnemer. Dit vraagt wel een dubbele voorbereiding, want ik wil daar niet met lege handen toekomen.

Aanvankelijk had ik gedacht om een uitdaging aan te gaan en een moeilijker project op te starten, om er daar ter plaatse 2,5 dagen aan te kunnen doorwerken. Ook kon ik dan advies en uitleg vragen aan de mededeelnemers indien ik vastzat met mijn naaisel. Dus kwam ik uit bij een jas, omdat ik wel eens een nieuwe winterjas kan gebruiken :).

Naarmate het weekend naderde waren verschillende deelnemers in de facebookgroep aan het posten wat ze allemaal mee zouden nemen en wat ze zouden maken. Daardoor begon ik te twijfelen aan mijn project, zou ik niet beter makkelijkere dingen meenemen en gaan voor onmiddellijk resultaat? Aangezien ik ter plaatse ook nog ga meehelpen met de maaltijden en algemene organisatie, nog de demonstratie zeefdrukken moet begeleiden en waarschijnlijk her en der zal moeten inspringen, zal ik minder tijd hebben dan de andere deelnemers om effectief lange tijd door te werken aan iets. Dan zijn snel-klaar projecten misschien toch interessanter :).



Vandaar dat ik de afgelopen weken alles wat naaien betreft heb laten liggen en enkel nog stofjes heb geknipt… Niet het leukste werk, maar ik wil zeker voor 10 geknipte projectjes gaan, die ik dan afzonderlijk mee neem, in plastic boodschappentassen met alle nodige fournituren erbij; gepast garen, paspel, knopen, biais, etc. Alles wat nodig is voor dat ene project samen in 1 tas, met het patroon en de uitleg erbij. Dan heb ik ter plaatse maar eentje uit te kiezen en heb ik alles bij de hand!


Momenteel zit ik aan 6 stuks: 2 broeken, 3 T-shirts/topjes en 1 trui. Ik weet weer wat gedaan de komende naailes! Stofjes knippen ! :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten