donderdag 15 februari 2018

Lekker chillen

Enkele maanden geleden maakte ik nog een Sunny winterpants (de eerste versie kan je hier bewonderen, de zomerversies vind je hier en hier), want de eerste versie was één van mijn meest gedragen broeken in de winter. Lekker warm, comfy en voor mij net netjes genoeg om te dragen naar het werk. Jammergenoeg viel deze versie net iets te baggy uit, omdat ik de verkeerde naadwaarde nam tijdens het stikken... Byebye warme winterbroek, welkom chillpants !! Het werd een binnenshuisbroek om te dragen tijdens de kille wintermaanden, wanneer het buiten waait, miezert, sneeuwt en je niets anders wilt doen dan op de bank hangen met een boekje 


Patroon: Sunny Pants - La Maison Victor

Stof: Lavvi Ebbel - Velzeke

Ook de katten zijn grote fan

Manlief J was blijkbaar al die tijd jaloers op mijn chillbroek, want enkele weken terug vroeg hij of ik geen exemplaar voor hem kon maken. Dus ging ik aan de slag met het Rocco patroon van Zonen 09, na opmeting kwam ik uit bij de 'juiste' maat en ging aan de slag terwijl manlief in het buitenland zat. Bij wijze van verrassing wou ik dat hij klaar was bij zijn thuiskomst. Toen de broek bijna volledig in elkaar zat, merkte ik op dat mijn stofje wel heel weinig rek bevatte, als in bijna niets... Verdorie, dat kwam niet goed... Bijgevolg durfde ik niet verder werken vooraleer de broek gepast werd en inderdaad, hij raakte amper tot over zijn poep. Ik wou helemaal opnieuw beginnen met een nieuwe stof, maar manlief zei dat het niet zo nauw stak voor een chillbroek binnenshuis, dus maakte ik de zijnaden volledig los en stak er aan weerszijden een stuk reststof tussen. Jammergenoeg vond ik geen contrasterende of passende stof, dus werd het een net-niet-passende stof 
☺. 
Op deze manier past de broek veel beter, al zit er nog iets niet juist volgens mij op kruis/poephoogte. Maar manlief is content, de broek ging gisteren voor het eerst aan en hij vroeg al een tweede exemplaar. Dan zou ik toch gaan voor een maatje groter en zou ik eerst de rekbaarheid van de stof uittesten ☺. 


Stof: Rijs Textiles
Touwtje in contrastkleur...

Patroon: Rocco - Zonen09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten