vrijdag 23 maart 2018

Geboortecadeau 3


Toen vriendin J. me vertelde dat ze zwanger was van haar 2de kindje, wist ik onmiddellijk dat ik weer zelf het cadeautje wou maken. Al was het wel wat nadenken om origineel uit de hoek te komen. Bij kleine M. maakte ik een speeldeken met enkele speeltjes, maar daar kon ik nu toch niet opnieuw mee afkomen; wat ben je nu met 2 speeldekens?! J. Gelukkig had ik nog redelijk wat maanden tijd om op zoek te gaan naar wat ik wou maken. Ik was al volop aan het uitkijken naar het juiste stofje, al was dat nogal moeilijk zonder een concreet plan in gedachten. Zo kwam het dat ik maar net op de valreep klaar was met mijn cadeautjes (toen ik het berichtje kreeg van de geboorte van A. was ik nog aan het naaien J). Pas half februari wist ik wat ik wou maken, want ik wou iets mooi EN nuttig; het werd een wikkelbadcape.


Koperen paspeldetail
De juiste stofjes hiervoor  vond ik gelukkig al drie dagen later op het stoffencircus, dus kon ik al beginnen. Natuurlijk wou ik hier nog extra dingen bijmaken, dus werd hier en daar online een bestelling geplaatst en was het stressen toen 1 van de pakketjes wat op zich liet wachten. Elke dag deed ik een schietgebedje dat J. niet 2 weken vroeger zou bevallen J
Kwijlslabjes
De kleuren zijn gebaseerd op het
geboortekaartje: oudgroen met koperen accent.

Het werd 5 dagen vroeger dan uitgerekend en toen was ik net de laatste hand aan het leggen aan mijn vlaggenlijn. Enkel nog het koffertje wat pimpen en alles kon mooi verpakt worden en afgegeven worden tijdens mijn kraambezoekje. Het pakketje werd met plezier onthaald en de vlaggenlijn kreeg al een mooi plaatsje boven A. zijn wiegje.




Koffertje gepimpt met vinyl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten