woensdag 23 mei 2018

FCB Olé olé

Toen ik mijn metekindje enkele weken geleden vroeg wat hij wou voor zijn eerste communie zei hij: een Club Brugge truitje! Waarop ik zei dat me dat een leuk cadeautje leek en ik eens in de winkel zou kijken of ik eentje vond in zijn maat. 'Maar Metje, jij kan dat toch zelf naaien?', was zijn antwoord, bijgevolg smolt ik ter plekke 😊. Uiteindelijk kwamen we uit bij de afspraak dat ik een officieel T-shirtje zou kopen en een trui zou naaien in de kleuren van Club Brugge, want zo'n echt spelerstruitje kon ik zelf niet naaien en dat wou hij toch ook wel graag.

Blauw en zwart zijn voor mij echter de moeilijkst te combineren kleuren ever, dus ik moest even een knop omdraaien en gaan nadenken hoe ik deze kleuren ging combineren. Via sociale media had ik al meermaals colorblock truien zien passeren en daar wou ik mij nu ook wel eens aan wagen. Om nog wat meer te kunnen spelen met de vlakken wou ik blauw en zwart combineren met een print, die ik gewoon zelf maakte met mijn zeefdrukset van Bobbinhood. Ik wist toch dat ik nooit het perfecte matchende blauw-zwart printje zou vinden en nu kon ik zelf puzzelen en tekenen. Ik koos voor blauw-zwarte lijnen, omdat deze terugkomen in het logootje. 



patroon: Mitch - LMV
stoffen: Stoffenmadam




Na wat gepruts, spelden, tornen en opnieuw vaststikken waren voorpand en achterpand klaar en toonde ik het resultaat alvast aan manlief. Volgens hem werd het truitje 'te vrouwelijk' door toevoeging van de driehoek. Dikke bummer, want ik wou net een STOERE trui maken... 😖 


Na geweldige feedback via facebook van verschillende zonenmama's, zette ik toch door en werkte mijn trui af met blauwe mouwen en zwarte boordjes. Manlief heeft ondertussen toegegeven dat het resultaat dik OK is en ik hoop dat mijn metekindje er ook zo over denkt. Vorige zondag kon ik mijn pakje afgeven op zijn feest en hij was alleszins al laaiend enthousiast, nu wachten tot de mama een 'aan-foto' doorstuurt. 😁



voorkant

zeefdruk

met stoere duimsgaten

achterkant

2 opmerkingen: