zondag 10 juni 2018

Pattern hack: de Odette jurk

Al enkele keren zag ik Odette-jurkjes passeren op sociale media. Deze zagen er altijd heel leuk, makkelijk en gekleed uit, dus noteerde ik dit op mijn to-do lijstje, dat trouwens enkel in mijn hoofd bestaat, waardoor mijn lijstje nogal chaotisch is. Zoveel tijd later, schoot het dus nog eens in mijn zin dat ik een Odette jurkje wou maken. Het mooie weer van de laatste weken zit daar ook voor iets tussen. 🙂 

De stoffenkast werd opengetrokken en ik koos voor een stofje met een redelijk drukke print, waarvan ik dacht dat het wel geschikt was voor een 'eenvoudig' modelletje. Het was bovendien een stofje van het stoffencircus, van bij de couponnetjes, dus niet het meest dure, voor het geval er iets mis zou lopen.



Het patroon van mijn Odette T-shirt (al ferm getailleerd) werd verlengd, rekening houdend met de ruimte voor mijn heupen. Het stofje knippen gebeurde in de naailes en toen ik het voorpand voor mij hield, dacht ik maar 1 iets; Oh nee, ik knipte een slaapkleedje ! Door het kleur, de print en het rechttoe, rechtaan model had ik echt het gevoel alsof mijn kleedje bestemd was voor de slaapkamer (en niet in de sexy betekenis 😉). Mijn medestudenten vonden het allemaal nog meevallen, maar ik kon het niet uit mijn hoofd zetten dat het te slaapkleedachtig was. 

Dus wou ik het wat aanpassen zodat het sportiever werd en hopelijk minder slaapkleedje. Boorden met de juiste kleuren strepen vond ik niet, zijboorden in een contrastkleur inzetten leek me te veel werk, dus koos ik voor een contrast tailleband met strikje. De print wordt zo wat onderbroken en het strikje geeft het iets sportiever. Zelf vind ik het geslaagd, gisteren deed ik het ook al aan tijdens een bezoekje aan mijn ouders, maar toch knaagt het nog wat. Durf ik het morgen wel aan te doen naar mijn werk? 






Wat vinden jullie? 

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Misschien had de tailleband ietsje hoger gemogen maar zeker draagbaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danku! Voor de tunnel baseerde ik mij op een bestaand kleedje. Het is niet zozeer de bedoeling trouwens om mijn taille te benadrukken, ik wou de print gewoon wat breken en nu is het T-shirt aan rokje :)

      Verwijderen