maandag 16 juli 2018

We gaan de uitdaging aan !

Enige tijd geleden zei S. tijdens één van onze (vele) chatsessies dat ze graag eens zelf een trui met een rits en kap wou maken. Hier had ik ook wel oor naar, want het leek me weer een ideale uitdaging! Een nieuw patroon, rits insteken, kap aanzetten, allemaal niet simpel. Bovendien kwamen we uit bij een Duits patroon en hadden we dus ook onze talenknobbel nodig tijdens het naaien !

We knipten elk onze stof thuis (na veel overleg via chat natuurlijk), gingen op zoek naar bijpassende fournituren/boordstof en spraken een datum af. Afgelopen zaterdag kwam S. bij ons thuis langs voor een namiddagje naaien. Want zo'n uitdagingen doe je beter met twee dan alleen. 🙂

Het werd weer een supergezellige naainamiddag, die voortging in naaiavond en naainacht... Eenmaal begonnen wilden we de trui ook af natuurlijk! Alleen hadden we enkele hindernissen onderweg, moesten we improviseren, googlen en af en toe een hulplijn inroepen. Dus duurde onze planning wat langer dan gedacht... Hierbij nogmaals een dikke dankuwel aan manlief om eten af te halen bij de Chinees voor ons! 😘





Hieronder enkele foto's van de trui in detail en van de fotoshoot van vanavond met mijn afgewerkte trui ! Deze raakte uiteindelijk pas gisterenavond af, na nog eens extra 3 uur naaien, maar ziet dat ! Zo trots op mijn trui ! Hij zit super, heeft een leuke kap en is naar mijn mening behoorlijk netjes afgewerkt. Hij is wel wat aan de lange kant - een volgende wordt 5 cm korter - maar voor een wintertrui kan dit nog vind ik, dan blijft mijn onderrug lekker warm...







Patroon: Sweatjacke Fädenkafer

Boordstof: De Stoffenkamer

Ter info: de colorblock in de mouwen komt volledig wegens stofgebrek, evenals de oranje binnenkap. Ik wou graag stof gebruiken dat ik al liggen had, in plaats van nog maar eens nieuwe te kopen 😃 en had net niet voldoende van de grijze spikkelsweaterstof. Evenals vond ik het op deze manier top combineren met de oranje rits dat ik al liggen had! Wat vinden jullie ervan?

Stof: Phiona stoffen & Miekkie



3 opmerkingen: