donderdag 27 december 2018

Het is feest !

Dit jaar maakte ik maar liefst 4 feestjurken, de één al wat vroeger dan de ander. Want in mei (ja, mei!) maakte ik per ongeluk al een eerste kerstjurk. Toen had ik in de Veritas een supermooie glitterstof gekocht en ging ik aan de slag met het Lora patroon. Het was voor mij de eerste Lora jurk, want het patroon was pas dan in mijn bezit geraakt, het LMV boekje waar dit in stond dateert van ver voor de tijd dat ik begon te naaien. 😊 Toen de jurk eenmaal af was, kreeg ik zo'n kerstgevoel dat ik besloot om hem te bewaren voor de feestdagen.

Warm roest met glitters

Feestjurken 2, 3 & 4 naaide ik op afgelopen naaiweekends in oktober en december. De stoffen voor versie 2 en 3 vond ik op ik op het Stoffencircus. Ook hier nam ik het patroon van de Lora, ik was zo tevreden van de pasvorm van mijn vorige feestjurk en ben ervan overtuigd dat elke Lora anders is door het stofgebruik. 😀 Jurkje 2 & 3 werden afgelopen dagen gedragen tijdens de kerstfeestjes bij de schoonouders en familie.

Flessen turkoois met gouden glitters


Grijs met gouden druppels


Op een ladiesnight van de Veritas kocht ik de stof voor de 4de feestjurk, naar het voorbeeld uit hun boekje; de Tina jurk. Om het wat meer pit te geven, koos ik contrasterende, passende boordstofjes in plaats van uit dezelfde kleur. Het is een lossere sweaterjurk, dat ik waarschijnlijk zal dragen voor oudejaarsavond onder vrienden, hij is net iets minder 'chique', dus zal minder snel de goedkeuring van de familie (lees: de mama) krijgen denk ik.

Warm rood met glitters


Het was nooit echt mijn bedoeling om 4 jurkjes te maken speciaal voor de feestdagen (en al zeker niet zoveel Lora's), andere jaren droeg ik gewoon wat in mijn kast hing, maar het is leuk om zoveel keuze te hebben. 😁 Als ik wil, kan ik naar elke gelegenheid een andere jurk aan! Alleen matcht het eerste jurkje niet zo super met mijn huidige roze haar... Dit zal waarschijnlijk bewaard worden voor een volgende feestgelegenheid !


2 opmerkingen:

  1. Je zal extra feestjes moeten uitvinden voor al je jurken. Mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Feestjes genoeg ! Al 4 voorbij en nog 3 te gaan! :) Zal nog jurken moeten bijmaken ;)

    BeantwoordenVerwijderen