zaterdag 3 oktober 2015

Keukenschort - deel 1

Het volgende wat we in de les maken, is een keukenschort, een ovenwant en pannelappen. Een schort is iets wat ik eigenlijk niet echt gebruik (en er hangt al een perfect exemplaar in mijn keuken) waardoor mijn enthousiasme niet heel erg groot was. Het behoort echter tot de lesstof en is dus een 'verplicht' werkstuk, omwille van het gebruik van biais en watte. De zin om dit alles te maken keerde pas een half uur later terug toen een medestudente vroeg of ze er 2 mocht maken, om 1 aan haar moeder te kunnen geven met Kerstmis. Wat een prachtidee ! Mijn mama is namelijk behoorlijk jaloers op mijn keukenschort door de vele kleurtjes en zoekt al enkele weken naar een frivoler exemplaar dan degene ze liggen heeft. Nu volop hopen dat ze deze niet vindt voor Kerstmis....
Hier alvast de stofkeuze (groene keperstof en katoen met motiefje).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten