dinsdag 10 november 2015

Jongenspyjama's - deel 1

We kregen als opdracht mee om tijdens de herfstvakantie op zoek te gaan naar stof (liefst flanel) voor een pyjama. We zouden namelijk starten met het maken van een pyjama en hadden de keuze om deze voor onszelf te maken of voor een kindje. Ik koos voor een kindermodel (omdat ik al meer dan genoeg flanellen pyjama's heb die de helft van de tijd gewoon in mijn kast blijven liggen) en ging onmiddellijk de uitdaging aan om er 2 tegelijk te maken, 1 in de les en 1 thuis. Ik had namelijk - bij gebrek aan eigen kinderen - besloten om pyjama's te maken voor mijn 2 neefjes en deze te geven met kerstmis (geïnspireerd door de keukenschort, zie vorig blogbericht). De juf zei dat dit geen enkel probleem was, om er 2 tegelijk te maken, dat ik gewoon zou moeten doorwerken om ze alletwee voor kerstmis af te krijgen... Maar het leek me zo triest om maar voor 1 neefje een pyjama te maken, dat ik er toch volledig voor ging, ondanks de drukte op mijn werk en de bijkomende naaiprojectjes (hierover later meer). Hierbij alvast de stofkeuze, een superzachte vrolijke flanel, het laatste van de rol en hopelijk net voldoende voor de twee pyjamaatjes. Ik besloot om het de mama iets makkelijker te maken en koos voor twee verschillende kleuren knopen en paspel voor de afwerking, oranje en turkoois.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten