zaterdag 30 april 2016

Salopette

Mijn volgend project was een salopette voor mijn 4-jarig neefje. We mochten zelf zowat kiezen wat we wilden maken nu het lesprogramma volledig was afgewerkt. In Het Grote Naaiboek dat ik voor kerst kreeg van mijn mama, stond een stoere jongenssalopette, die ik graag wou naaien voor mijn oudste neefje. Omdat ik wist dat hij nogal aan de grote kant was voor zijn leeftijd, belde ik tijdens de les eens naar zijn mama om advies in te winnen over de juiste maat. Ze vond het super dat ik dit wou maken en adviseerde me om de salopette te geven voor mijn zijn 5de verjaardag, zodat ik niet 'onnodig' kosten zou maken. Dit gaf me gelijk ook een einddatum waarop de salopette zeker klaar moest zijn, dus een spreekwoordelijke schop onder mijn gat :)

Op zich ging alles nog redelijk vlot, het was vooral sukkelen met mijn naaimachine omdat hij de dikkere jeansstof niet echt aankon, vooral bij de naden waar meerdere stofjes samenkwamen... Gelukkig zijn er op zo'n momenten de machines van school! Omdat de salopette behoorlijk smal leek om in te raken, moest ik van de juf een rits zetten in het broekgedeelte. Van haar kreeg ik ook de tip om de schouderbanden te kruisen op de rug, om zeker te vermijden dat ze continu van de schoudertjes zouden glijden. Het werd een mooie salopette, maar iets te netjes naar mijn zin, het stoere van uit het boek was helemaal verdwenen naar mijn smaak. Een volgende keer kies ik toch een contrasterend naaigaren en ga ik voor een iets wijder model. Zo vallen alle verschillende zakjes misschien wat meer op en wordt het terug wat stoerder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten