dinsdag 12 juli 2016

Pippa pants

Het patroon van de Pippa pants zat al eventjes in mijn archief, ik kwam de naam een paar keer tegen op Facebook en las telkens weer dat 'het zo'n gemakkelijk patroon was en zo'n leuk broekje'. Mezelf kennende zou ik het bestaan ervan gewoon vergeten als ik het niet onmiddellijk afdrukte, dus deed ik dit maar, zonder enig doel voor ogen. Tot het - enkele weken voor we op reis vertrokken - in mijn zin schoot dat ik eigenlijk niet veel comfortabele shorts in mijn kast had. Wel de leuke, aansluitende shorts of de half versleten broekjes om in de tuin te werken, maar dus geen reismateriaal.

Aanvankelijk had ik een echte short uit een LMV in gedachten, tot ik terugdacht aan onze les 'gemakkelijk rokje' en het me wel handig leek om een shortje met elastiek te hebben om op het strand gewoon over mijn bikini te kunnen aantrekken (Oja, trouwens, we gaan op reis naar de Seychellen!). Zo zette ik mijn zinnen op een Pippa pants voor mezelf, ik tekende de grootste maat over (dit is dus 1 van de weinige voordelen van klein te zijn) en ging aan de slag met een zwart katoentje die in mijn kast lag. Het was wel wat zoeken naar de omslagen van de broekspijpen en ook de stof kruipt hier en daar een beetje samen onder het stiksel, dus een perfect broekje is het niet geworden. Het paste wel over mijn poep en werd goedgekeurd door zowel manlief ('je draagt het toch alleen maar op reis hé?') en een vriendin waarvan ik weet dat ze eerlijk is tegen me ('ja hoor, voor op reis maakt dat niet uit dat het precies een turnbroekje is').



Deze commentaar kreeg me zin krijgen in meer (en bovendien, met 1 broekje kom je nergens) dus kocht ik mij een donkergroen katoentje in mijn nieuwe favoriete naaiwinkel om nog een versie te naaien. Blijkbaar was ik iets te haastig in aankoop, want mijn stofbreedte bleek slechts 110 cm ipv 140 cm te zijn :) Bijgevolg ging ik op zoek naar een oplossing en nam een lapje lichtgroene stof uit mijn restjesbak om daarmee verder te puzzelen. Het resultaat is een wat meer aansluitend broekje in NOG een sportievere look :)

Volgende foto's zijn nadien genomen op reis ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten