maandag 5 november 2018

Een terugblik op het naaiweekend

Het is een week na ons 2de naaiweekend, dus tijd voor een verslagje ! En wat foto's natuurlijk !

Voor mezelf was het een heftiger en makkelijker weekend dan vorig jaar, de stress was zoveel minder ditmaal! Misschien omdat het al ons 2de weekend was? Of omdat we al van de vrijdagmorgen in de villa konden en dus alles op ons gemak konden klaarzetten? In elk geval, het was chilliger !

Alles stond de vrijdag op tijd klaar, de drank en hapjes stonden koud en de mensen druppelden geleidelijkaan binnen, zodat we iedereen netjes haar kamer konden wijzen en konden voorzien van drank. πŸ˜‰ Op het einde van ons aperitief kwam 'De Stoffengalerij' toe met een volgeladen auto stofjes, dankzij de hulp van onze deelnemers was die sneller uitgeladen dan verwacht ! Bedankt iedereen voor de medewerking, ondanks de kou en de regen. 😊 Terwijl wij aan tafel genoten van onze pasta, zette Sabrina alles klaar voor de pop-up stoffenwinkel in de living. Zo konden we na het eten direct gaan shoppen ! Bedankt Sabrina om tot Zottegem te komen met je leuke stofjes !

Daarna ging iedereen naar de naaizaal, want daarvoor kom je toch op een naaiweekend? 😊 Er werd die eerste avond al heel wat moois gecreΓ«erd, sommigen klopten af op 5 stuks... πŸ˜‰




Ook op zaterdag werd er flink doorgenaaid, afgewisseld met een bezoekje aan Lavvi Ebbel te Velzeke. We hadden afgesproken met Nathasja dat onze deelnemers daar op bezoek mochten komen om een kijkje te nemen in de winkel, haar te bedanken voor de mooi bedrukte goodiebags en nog een goodie uit te kiezen uit enkele leuke boordcuffs. Ikzelf ging in de namiddag langs samen met nog 4 dames en kon de verleiding natuurlijk niet weerstaan om toch nog dat ene stofje te kopen. 😁



En daarna kwam mijn heftige deel van het naaiweekend, ik naaide namelijk - samen met nog klein groepje - door tot 2.30 uur... Dat was voor mij even zwaar doorbijten, want ik ben een echte slaapkop. Alleen wou ik dat ene projectje nog net afhebben zodat ik op zondag met iets nieuws kon beginnen. Bovendien was het supergezellig aan onze tafel met een chipje en glaasje wijn ! πŸ˜„ Dan kan je toch niet zomaar gaan slapen??? Alleen heb ik - en mijn omgeving - dat moeten ontgelden zondagmorgen vroeg. Nogmaals mijn oprechte excuses aan Claudia voor mijn mini-Hulk gedrag. πŸ˜‰ Mijn ochtendhumeur was echter van korte duur, want er lagen verse koffiekoekjes klaar bij het ontbijt !


Dit is trouwens nog één van de belangrijkste redenen waarom het weekend zoveel 'minder hectisch' was voor ons dan vorig jaar; we hadden super hulpvaardige deelnemers mee die op voorhand elk een taakje gekregen hadden en dit met veel plezier uitvoerden. Zo was de tafel altijd op tijd gedekt, werd de vaatwas tijdig gevuld en geleegd, de broodjes afgebakken, het ontbijt opgeruimd etc... Het spreekwoord 'vele handen maken licht werk', was hier helemaal van toepassing! BEDANKT lieve deelnemers om ons zo enorm te helpen!



Graag bedank ik langs deze weg ook nog de sponsors die zorgden voor een goedgevulde goodiebag! Er werden vele enthousiaste kreetjes geslagen tijdens het uitdelen en openen ervan!


En tot slot, wederom een enorme dankuwel aan Silke om dit samen met mij te willen organiseren, zonder jou zou het niet zo vlot lopen en zeker niet hetzelfde zijn ! Op naar editie 2019 ! ❤️


2 opmerkingen: