donderdag 29 november 2018

Cadeautjes naaien

Op ons afgelopen naaiweekend naaide ik heel weinig voor mezelf ditmaal, wie me volgt op Instagram zag de afgelopen weken misschien al enkele creaties verschijnen. Ik kon niet alle naaisels onmiddellijk na het weekend posten (zowel op Instagram als hier) omdat het ging om cadeautjes... Dan is het wachten tot je het cadeautje kan afgeven vooraleer je er iets van kan publiceren natuurlijk. 😊

Een eerste cadeau waren 2 T-shirts voor mijn papa zijn verjaardag eind oktober. Ergens halfweg september had ik hem al gesproken over een stofje, dat manlief het niet mooi vond en ik nu niet wist wat te maken ermee. Hij vroeg een foto en zei: maak daar maar een T-shirt uit voor mij en geef het voor mijn verjaardag, dan heb je gelijk een cadeau. Ik greep die kans met beide handen, want een gepast cadeau vinden voor de papa is geen sinecure. 😃 En omdat 'eentje geentje' is, maakte ik onmiddellijk 2 T-shirts.



De okergele stof met beren is een longsleeve, ik nam het patroon van het Tour T-shirt (La Maison Victor) en mat een goedzittend T-shirt van de papa op om te kijken welke maat ik nodig had. Alleen de onderkant werd een beetje verlengd, verder zat het patroon overal goed.
Als extraatje maakte ik nog een T-shirt met korte mouwen uit de flessengroene stof, en om de eentonigheid een beetje te breken voegde ik een borstzakje toe. Beide stoffen passen fantastisch bij mijn papa, al zeg ik het zelf . 😀

Op het naaiweekend spendeerde ik ook veel tijd aan het naaien van een nieuw geboortepakket. Vrienden van ons waren zwanger van een tweeling, dus naaide ik met plezier een dubbel cadeau. Ik kocht mijn stoffen (katoen) op het stoffencircus in Waregem en via het Stoffenkraam (badstof). Ik wou graag voor elke baby hetzelfde maken, maar in een ander kleur. Voor elk een speeldeken leek me zo onlogisch, dus maakte ik terug een badcape. Vriendin J. had me al verteld dat deze heel nuttig en al veel gebruikt was. Ik kocht wat meer van de katoenen stof, zodat ik ook ditmaal wat extraatjes kon maken: voor elk 2 slabbetjes, een bijtring, 4 pipi tipi's en een vlaggenlijn.





Dinsdag werden de (supercute) jongens geboren en mocht ik mijn pakketje eindelijk afgeven. 😉 Beide ouders waren heel enthousiast en ik kreeg bericht dat zowel de badcapes als de slabbetjes al in gebruik waren. Het is altijd leuk om te horen dat zo'n cadeautjes ook effectief gebruikt en goed bevonden worden. 😊

2 opmerkingen:

  1. Leuke pakjes. Ik word tante van een tweeling en was inderdaad van plan om hetzelfde te doen als pakjes, hetzelfde maar toch niet

    BeantwoordenVerwijderen