zaterdag 30 maart 2019

Puur uit jaloezie :)

Begin januari schreef ik hier een blog over de omkeerbare truien die ik maakte voor mijn neefjes hun kerstmis. In de weken erna kreeg ik te horen van de mama dat beide jongens de trui al veel hadden gedragen en er heel blij mee waren. Dit bleef in mijn hoofd hangen en puur uit nostalgische redenen (en een heel klein beetje gezonde jaloezie) wou ik ook een omkeerbare trui voor mezelf !

De combinatie van de stofjes was snel gemaakt, alleen twijfelde ik nog of zo'n omkeerbare trui wel kon voor een (semi 😊) volwassen vrouw... Omdat de trui op mijn 'te maken' lijstje stond, ik nog altijd jaloers was op de neefjes en ik graag een beetje speciaal doe, besloot ik de trui toch te maken. 😊 Dit was ook ideaal voor mijn nieuwe regel waar ik eind januari mee ben begonnen: voor elk gekocht stofje, moeten er 2 stofjes verwerkt worden. Mijn 'in/uit' verhouding is niet altijd evenzeer in balans, maar dankzij deze trui kon ik toch weer 2 stofjes bij het 'uit' vakje zetten !

Opnieuw volgde ik de tutorial van Emma & Mona, waardoor het maken van de trui heel vlot ging. Eigenlijk vind ik dit een heel leuk project om te maken, dus als iemand ooit een omkeerbare trui wilt? 😃 De trui ging vorige week aan (gelukkig was het toen nog wat kouder dan vandaag!) en werd goedgekeurd door de dames uit de naailes. Bedankt dames om met jullie enthousiasme te bevestigen dat zo'n trui nog kan 'op mijn leeftijd' ! 😉




Dit ziet er waarschijnlijk allemaal wat warrig uit, maar als je de uitleg van Emma & Mona stap voor stap volgt, raak je er zeker aan uit ! En wat een voldoening op het einde als die laatste boord vastgezet wordt ! 

Tekst: flock van Feeërieke

Patroon: overgenomen van bestaande trui

De effen kant van de trui pimpte ik subtiel met een leuke flock applicatie, de mouwboordjes uit boordstof voorzag ik van een sportieve look door ze te zeefdrukken met het zeefdrukraam van Bobbinhood.

Stof: Clay Ochre van See you at six

Stof: Swafing, gekocht bij de Stoffenknop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten